söndag, augusti 16, 2009

En dag i en marknadschefs liv...

..och låt säga att marknadschefen (MC) helt hypotetiskt arbetar för Bajen...


MC: Ja, god dag, skulle jag skulle vilja prata med Carl-Henric Svanberg, tack?..

CHS: God morgon, vad gäller saken?

MC: Jo jag har läst att du och din seglarpolare herr Johansson från Gbg har sponsrat Volvo Ocean Race för ca 1 miljard så jag tänkte att du kanske vilja sponsra oss, även om du håller på Brommapojkarna?

CHS: Brommapojkarna? Jag är egentligen inte så intresserad av fotboll. Vad har du fått det ifrån?

MC: Det stod i Dagens Industri att du skulle bli ordförande i BP?

CHS: Ha ha, min unge man, BP står för British Petroleum..

MC: Oj då, men du kanske skulle tycka det var bra för Lemmens, oj förlåt, Ericssons varumärke att sponsra vår nya stadion som är klar om några år. För 10 miljoner kronor om året kan vår nya arena kanske heta Bajen Ericsson New Arena?

CHS: Är det här samma klubb som har banderoller på sina matcher som hyllar polismördare? Detta tror du är bra för vårt varumärke att sammankopplas med?

MC: Men det är bara en liten klick som förstör, dom flesta är hederliga medborgare precis som på ditt företag. Jag är säker på att ni har en del förbrytare på ert företag också?

CHS: Jo det har vi kanske, men om vi kommer på någon som håller på med något brottsligt så får dom sparken. Så funkar det nämligen i verkliga livet. Förresten, fick inte ni poängavdrag för några år sedan när några supportar stormade planen?

MC: Den där jävla Lagrell kan dra åt helvete...fjäskar bara för dessa landsortsklubbar.

CHS: Nej tack för erbjudandet men blir nog svårsålt till styrelsen. Wallenberg brukar vilja att verka utan att synas.

MC: Är inte det en Kent sång?

CHS: Hej på dig. Klick.

MC: Lasse, har du numret till den där pizzerian i Bredäng, dom kanske vill köpa den där reklamplatsen som är ledig på Ramis sockar...

6 kommentarer:

  1. ubergnagaren,

    hittade inte ditt mail. sa lamnar instruktionerna for sasongen har.

    3-5-2 uppstallning rekommenderas da mittfaltare, tro det eller ej, far mest poang i snitt

    i mal: Foster eller Cech. maste ha en snubbe som nollar regelbundet

    forsvar: fulham hade grymt forsvar ifjol. Jag hade pantsil som en av mina backar han var billig och nollade regelbundet. ett annat alt at hangeland.
    bosingwa ar bra fran big4 men battre an de andra for han far mkt assist. terry gor en del mal pa hornor, vart att komma ihag.

    mittfalt: stephen ireland, man city ar min value for money mf. aven SWP fran samma klubb lar gora en hel delassist bada lar spela regelbundet
    omm man skall ha franchise name kor med gerrard eller lampard. min favorit dar ar gerrard

    fwd: kor med 1-2 spelare utanfor big 4 som inte spelar i europa och som alltid spelar, dvs ingen rotationsklubb. skulle nog ha drogba som franchise name

    banken: bara billig skit

    kop 3-4 franchise spelare och fyll pa med value for money och trada spelare varje vecka beroende pa motstand

    forsvar

    SvaraRadera
  2. btw, tack for uppdateringen, battre an expressens live tjanst. krediten pa min mobil ar slut och kan bara laddas i uk, darfor inga svar

    SvaraRadera
  3. jag ringer ang tickets senare i veckan..ansokar at dig.

    SvaraRadera
  4. Såg ni Wendts inlægg igår, gammal Edman klass på den. Halva benet i C-L før FCK tack vare the swede. Børjar c bra ut på vænssterkanten

    SvaraRadera