torsdag, juni 18, 2009

Gott & blandat



Som väntat fick man en del mothugg för mitt val av Bajrami som framtida landslagsman. Jag kallades bland annat för Kim Jong-il. Som ni säkert förstår gläds jag av att den Demokratiska Folk Republiken Korea nu återvänder till VM turneringen i Sydafrika nästa sommar efter 44 års frånvaro.

Kommer ni ihåg när Järnridån existerade och NHL lagen försökte få ryssar och tjecker att hoppa av och spela i USA och Canada? Kanske vore något för de allsvenska klubbarna att få hit lite nordkoreaner? Har för mig att jag såg ett avsnitt av Sportspegeln ifjol där dom visade två tjejer från Nordkorea som spelade i ett svenskt lag.

U21 EM rullar vidare och nu ser det rätt brunt för storfavoriterna Spanien. Den enda matchen av de sex första som det varit riktigt bra var faktiskt Sveriges match, så vi får hoppas på repris imorgon.

Confed Cup har varit kul från och till, och största utropstecknet hittils är Egypten. Dom skulle kunna bli en dark horse i VM om man nu kvalificerar sig. Det ser lite risigt ut, sist i gruppen efter två matcher med Algeriet, Zambia och Rwanda före.
Annars så summerar ubergnagaren turneringen rätt klockrent med "Royal League XL"

2 kommentarer: