söndag, maj 31, 2009

Vänstertrafik och motbok? Nej tack...

Elfsborg har nu spelat 15 matcher i rad utan förlust, 9 vinster 6 oavgjorda. Man skulle kunna tro att lagets fans är landets mest nöjda. Icke. Efter ha läst diverse supporter forum den senaste månaden så är jag djupt förvånad och kanske lite bedrövad över att Elfsborg förmodligen har Sveriges mest otacksamma supportar. Vi som brukar skratta åt Gnaget och deras orimliga krav.

Efter vandringen i dödskuggans dal mellan åren 1988 till 1996 trodde jag de var härdade. Men icke. Under den här sviten med 15 matcher utan förlust har IFE haft Anders S och Ishi långtidsskakdade. Emir var ryggskadad på försäsongen. Mobaeck skadad i binjuren, Taco och Ishi skadade igen, och när Ishi varit på planen har han varit en skugga av sitt forna jag. Martin Ericsson har knappt spelat etc etc... så efter omständigheterna tycker jag att IFE gjort en mindre bragd.

Plocka bort Xavi, Iniesta, Messi och Henry och se hur bra det skulle gå för Barca....

Kan hålla med klagokören att spelet varit dåligt på bortaplan men kolla vad Blåvitt presterat utanför Gamla Úllevi!

Dessutom är IFE av tradition ett bättre lag på sommaren och hösten så jag tycker det känns otroligt bra, dom enda mörka molnen är Emir och Haglunds vara eller icke vara i klubben.

Vänstertrafik och motbok? Nej tack... jag föredrar nuet...i sommar är det seriefinaler mot Blåvitt och HeIF samt UEFA Europa League. Det är bättre än derbyn i södertvåan mot Norrby!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar